הטיפול שלי באקנה


היי :) מה שלומכן?
אני סיימתי תקופה ארוכה ולחוצה , ומנצלת את חלון הזמן שלי בשביל לעשות את מה שאני אוהבת: לכתוב לכן.
והפעם, אני באה עם "בשורה".

ראשית חשוב לציין כי איני בעלת מקצוע בתחום העור, אלא בסה"כ חובבת איפור וטיפוח.  אפילו אם יש לכן סוג עור זהה לשלי - התגובה שלכן יכולה להיות שונה משלי ועל כן אם אתן רוצות לאמץ את שגרת הטיפול שלי או חלקה יש להזהר ולהתייעץ עם גורם מקצועי. הערה חשובה לא פחות - עור ובכלל טיפוח זה מאוד סובייקטיבי. מה שעובד עלי, לא בהכרח יעבוד עליכן. ולהיפך (ואתן תוכלו לראות דוגמאות לזה בהמשך הפוסט).

לאורך כל חיי סבלתי מאקנה ברמה כזו או אחרת, ובשנה האחרונה האקנה שלי החליט שהוא נכנס להילוך גבוה.
פצעים כואבים, ומרובים, ע"ג להסת, ולפעמים מצח,אף ,וכדומה.
אם אני מניחה את הדאבל וור שאני כל כך אוהבת, אני מקבלת "חברים" חדשים מיד ביום אחרי.

לאחר שנה ארוכה של מגוון נסיונות עם מוצרים שונים ושילובים שונים ביניהם, מצאתי את השילוב המנצח עבורי.
השגרה הזו מתמודדת בצורה יפה מאוד עם פצעים קיימים (נסיגה , שמאפשרת לי באמצעות מייקאפ להסתיר לחלוטין את הפצעים. העלמות לוקחת כ-שבוע אבל תמיד יש חדשים.)

ועל אף שזה לא מושלם (קשה לי להאמין שיש טיפול מושלם ארוך טווח) אני מאוד מרוצה מהתוצאות. חשוב לציין  שכל שלב חשוב. דילוג על שלב כזה או אחר פשוט לא נותן תוצאה רצויה...

שגרה זו מתאימה לטיפול לילי .

--------------------- שלב ראשון: הסרת איפור ---------------------



בעבר השתמשתי במסיר האיפור הדואו פאזי של קרליין אך מכיוון שהוא שומני, הוא משאיר עקבותיו על העור וכתוצאה מכך  - פצעים חדשים.
לפעמים אני משלבת את המים המיסלרים של גרנייה אך בד"כ , המוצר המנצח שלי (אפילו את האיילינר ג'ל הכי עקשן)-הוא החלב פנים של גרנייה.
אני מנקה איתו את שטח העין והשפתיים בלבד מכיוון שבשלב שטיפת הפנים אני גם מסירה את איפור הפנים.
מלבד המחיר האטרקטיבי (כ-30 ש"ח ברשתות הפארמים השונות) , המרקם נעים והתוצאה - עפעף נקי מאיפור ובמינימום מאמץ.

--------------------- שלב שני: ניקוי הפנים והסרת האיפור מהפנים ---------------------
התמונה מתוך אייהרב

ניסיתי מגוון רחב של מוצרים שלא עשו הבדל מובהק, אכן ניקו את הפנים , אך לא הייתה להם כל השפעה על העור. מביניהם: סבון פילינג של אסנס, סבון פנים של ד"ר פישר, סבון הפנים מסדרת הEssentials של גרנייה שבתמונה, ורבים וטובים אחרים.
לצערי, עלי לא ראיתי הבדל (אם כי את זה של סבו קאלם שהומלץ עליו הרבה ברחבי הרשת , אני כן רוצה לנסות).

ישנו מוצר אחד שללא כל צל של ספק החמיר את מצב האקנה שלי והוא האקניל. שמעתי אין סוף ביקורות טובות עליו , ככל הנראה יש לי עור די בעייתי. לא שמן, ולא יבש, ולא רגיל.. משהוא.. מיוחד :) כי הסבון הזה פשוט האיץ את האקנה שלי בצורה מאוד מאוד חדה. הוא מייבש את העור אפילו יותר מהמסכה שמיד אזכיר ,וכל הלחות שבעולם מעליו, לא הצליחה...

המוצר שצרפתי בתמונה הוא המוצר המנצח שלי.והוא ה - Grandpa's Thylox Acne Treatment Soap with Sulfur. הסבון הזה נמכר באתר אייהרב - אתר השולח לארץ בעלות זעומה( כ-4 דולרים,תלוי משקל) , ומרבית המוצרים במחירים שווים לכל כיס (עלות הסבון כ-5 דולרים) , יחד עם שירות לקוחות מעולה - קיבלתם חנות מנצחת. אז נשים לרגע את ההתמכרות שלי לאייהרב ונתמקד בסבון.
הסבון מכיל גופרית שמאיץ את תהליך יבוש הפצעים ובכך.. עוזר להם להעלם מוקדם יותר.  כך שבמוצר אחד אני מטפלת בשני דברים: ניקוי הפנים, והאקנה.

בימים בהם אני משתמשת במייקאפ אני מסירה באמצעות מברשת לניקוי הפנים שרכשתי מביוטיקר והסבון הנהדר הזה.
אני לא יכולה לומר שהשיטה שלי טובה כי אני ממש מגרה את העור שלי. אבל היא עושה לי את העבודה. אם  יש לכן עור רגיש יותר משלי, אולי האלטרנטיבה הטובה יותר היא הסרת כל חלקי האיפור מהפנים באמצעות חלב הפנים שהזכרתי בשלב הראשון ולאחר מכן שטיפת הפנים עם הסבון פנים.

לחצו כאן לרכישת הסבון - שימו לב,זהו Referral Link. המשמעות היא שאם תחליטו לרכוש באמצעות הלינק שלי, אני מקבלת נקודות לקנייה הבאה - לכל לקוח שפותח חשבון באייהרב יש כזה. אני ממליצה שאת שלכן תעבירו לחברים על מנת לחסוך מעט...


אחת לתקופה אני משתמשת במסכה  של "קווין הלנה". 
עוד מוצר מנצח מאייהרב , בעלות שווה לכל כיס(שוב, כ-5 דולרים). למסכה ריח מנטה ומרקם נעים שקל לעבוד איתו. 
שמתי לב ששכבה דקה עובדת ביעילות יותר טובה מאשר שכבה עבה או "העמסה". היא משלימה את תהליך ניקוי הפנים בצורה טובה ומטפלת באקנה קיים לא רע. 
האמת היא שהמוצר הזה הוזמן בטעות. רציתי לנסות מוצרים חדשים (אני בלוגרית, It's my thing) והחלטתי להזמין סבון פנים חדש, חשבתי שזה סבון פנים וגיליתי שהזמנתי מסכה.. בדיעבד, יצא לגמרי לטובה. 
מכיוון שהמסכה הזו מאוד כבדה על העור , אני משתמשת בה רק בימים בהם אני מרגישה שהעור שלי במצב ממש לא טוב, וכל כמה ימים כטיפול נקודתי לאקנה (במקביל למוצר מים המלח). החסרון של המסכה בטיפול הנקודתי היא שהיא מייצרת אקנה חדש סביבה. חשוב מאוד כשמניחים מוצר שמטפל נקודתי להשתמש באצבעות שונות עבור כל פצע במידה ואתן מחליטות לטפל בכמה פצעים. אני הקלתי בזה ראש וגיליתי שזה הבדל משמעותי.  

לחצו כאן לרכישת המסכה - שימו לב,זהו Referral Link. 

--------------------- שלב שלישי: מי פנים ---------------------


ואו! המוצר הזה פשוט עושה פלאים
בפעם הראשונה שהשתמשתי בו וראיתי הבדל כל כך משמעותי, חשבתי שזה קרם לחות אחר שהתנסתי בו, או מוצר אחר.. אבל לא. זה היה המוצר הזה שעשה את כל ההבדל. 
המוצר הזה פשוט מעלים אקנה. זה לוקח כמה ימים, אבל האקנה נעלם. 
המרקם שוב נעים, נוח לעבוד איתו באמצעות הספוגיות-צמר גפן של ביוטיקר, לא מלכלך, ריח נעים ועדין של ענבים.

לאחר שאני מניחה את מי הפנים אני נותנת להם כ-20 דק' להספג בעור ולאחר מכן אני עוברת לשלב רביעי. 

שימו לב - מי הפנים לבדם לא מספיקים. בימים בהם "התעצלתי" - 'לא שמתי מייקאפ היום, ולא יצאתי מהבית (תקופת מבחנים).. אז אדלג על שאר השלבים ואניח רק את מי הפנים' - גיליתי שהאקנה שלי עומד חזק במקום ומסרב לעזוב. 
ומבלי המוצר הזה.. אותו דבר. אין שיפור במצב הפנים. 

--------------------- שלב רביעי: לחות ---------------------

ניסיתי את קרם הפנים של ד"ר עור ולצערי, במקום להאיץ את תהליך יבוש הפצעים, הוא החמיר מעט את מצב הפצעים. 
גם כאן שמעתי הרבה דברים טובים על קרם הפנים של ד"ר עור ואני באמת ובתמים חושבת.. שהעור שלי הוא הבעייתי. 
הרבה מוצרים לא מסתדרים איתו. 

המוצר המנצח מבחינתי ואני איתו ברומן צמוד כבר כ- שנה וחצי (והוא נטול אכזריות!) הוא קרם הפנים של סבו קאלם מסדרת יאנג לעור רגיש נוטה לפצעונים.

הוא נהדר , אך לצערי לא מתאים מתחת למייקאפ. יוצר מראה "קייקי". אולי אנסה שוב ביום אחד, נכון לכתיבת שורות אלו ניסיתי להניח אותו מתחת למייקאפ פעם אחת והתוצאה השאירה בי חותם. עוגתי במיוחד. יש אפילו תיעוד. 
--------------------- שלב חמישי: ייבוש הפצעים ---------------------

תרחיף מבית , Health&Beauty ים המלח. -נרכש בחנות מקומית באיזור המגורים שלי ואני מניחה שנמכר ברחבי הארץ, בחנויות טואלטיקה קטנות ולא ברשתות הגדולות. עלותו כ- 30 ש"ח. 
הוא בהחלט חביב , ומוסיף "נוק-אאוט" ל"מלחמה" באקנה שלי. מוסיף ולא גורע.  
את המוצר הזה אני מניחה Over Night ושוטפת  מהפנים בבוקר, בעוד שאת המסכה של קווין הלנה - שכאמור אני משתמשת גם בה לייבוש פצעונים , אני מסירה מייד כשמתייבשת - לאחר כ-10 דקות. זאת מפני שהיא הרבה יותר חזקה מהתרחיף. 

אלו התובנות שלי נכון להיום בנוגע לאקנה. 
כמובן שאם אנסה מוצר חדש שיהווה שיפור משמעותי אספר לכן עליו. 
אשמח לשמוע מכן המלצות למוצרים שעובדים יותר וגם דיס המלצות למוצרים שהחמירו או לא עשו הבדל.

ביוטי מאניה. 

עוד קצת טיפים