אייפד - הטאבלט שמכיל 90% משימושים של המחשב


הפעם אני באה אליכם עם פוסט מעט שונה. 
הפעם החלטתי לכתוב על טכנולוגיה. ואיך היא משנה את התמונה, לחלוטין.

אם הגעתם לפוסט הזה, כנראה שהסתקרנתם מהשימוש בטאבלט כתחליף למחשב. והגעתם בדיוק לפוסט שמתאים לכם!!!
אני אסקור את היתרונות ,חסרונות, שימושים אפשריים, שימושים שתכננתי שיעבדו טוב ונכשלו, אספר על טעויות שאני עשיתי והכל כדי לעזור לכם לקבל החלטה טובה יותר.

ספויילר: האייפד לגמרי שווה את זה!!! 

התפיסה של כולנו על הטאבלטים הם שזהו כלי לצריכת מדיה בלבד. 
פה ושם יוצא לנו להחשף בעיקר ברשתות החברתיות שמראות אמנים שעובדים עם טאבלטים,אבל גם במקרה שלהם, בד״כ את עבודת ההכנה/ בסיס שהם מבצעים בטאבלט, הם ישלימו במחשב. 

וזה נכון. 
עדיין. לצערינו. אבל לא לגמרי, ובהחלט לא לכולם. 
עם כמה שמסך גדול זה יתרון משמעותי שקשה להתעלם ממנו, הטאבלטים של היום מגיעים ב 11 ו12.9 אינץ׳, מה, שלגמרי יחליף את הלפטופ הסטנדרטי שלכם, בהנחה שהוא לא מחובר למסך גדול יותר. 
נכון לכתיבת שורות אלו, mirroring לאייפד נראה רע מאוד על המסך (שוליים בצדדים) וגם יש דילאיי לא קטן.  

היתרון של הטאבלטים זה חיי סוללה מרשימים וניידות גבוהה. 
על זה אין טעם להתעכב, כי כולם מכירים ויודעים כמה זה טוב. 

פעם, חשבתי שמקלדות ה bluetooth לא מגיעות לרמה של המקלדות של הpc שלי, כי פעם, זה באמת היה נכון. הטכנולוגיה עדיין לא הייתה במקום, המקלדות היו בעיקר כאלו שנמכרות באיביי או אמזון,והתאימות שלהן בעברית הייתה לא מוצלחת במיוחד בכלל.  היום - זה סיפור אחר לגמרי. מקלדות מהירות מאוד,איכותיות, עם קיצורי דרך שהופכות אותן לנוחות יותר ממקלדת הpc, ולידיים הקטנות שלי גם המיימדים יושבים..בול. 

אז עכשיו משכיסינו את עניין המקלדת, אפשר להתקדם לדברים האחרים, ולפערים העיקריים שיש לדעתי בין אפל, לאנדרויד/surfceים של מייקרוסופט. - ושוב ספויילר: האפליקציות!!! 

שחקנים עיקריים 

3 מערכות ההפעלה בטאבלטים המובילות בשוק הם של מייקרוסופט, אפל ואנדרויד. 
מבחינת מחיר- הטאבלטים תומכי אנדרויד הכי משתלמים.בגדול אותו מפרט (אם לא טוב יותר), ועכשיו עם ההשקה של הtab s6 של סמסונג גם פונקציונאליות לא רעה. 

יחד עם זאת, אם אתם לא אוהבים את אפל ואתם מתלבטים מה לבחור - לכו על סדרת ה surface של מייקרוסופט, שמציעה פונצקיונאליות שמתקרבת ככל שאפשר ל pc שלכם,בעוד שהטאבלטים של אנדרויד - מרגישים כמו טלפון מוגדל (בזבוז כסף,לדעתי)

אפל מציעים 4 ״קולקציות״ בטאבלטים שלהם - הפרו, אייר,אייפד רגיל, ומיני.
מודה - לא חקרתי על האייפד הרגיל מספיק ויכול להיות שהוא עונה לדרישות שלי טוב יותר מהאייפד אייר שרכשתי.
המיני מאוד קורץ - כי אמנם הוא חזק פחות,אבל הוא הרבה יותר נייד - 9.7״.

הסיבה לכתיבת הפוסט היא החרטה העזה שלי שלא רכשתי את האייפד פרו 12.9״.
זה היה נשמע לי סוריאליסטי להשקיע מעל ל4k ב .. .טאבלט.
על אף שהכרתי ושיערתי את השימושים שלי בטאבלט, לא ידעתי שאהנה ממנו כל-כך עד שלא אשתמש בלפטופ שלי (windows) מה גם שmac חדש לי...
החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, ולספר לכם על היתרונות של האייפד, כדי שלא תעשו את הטעות שאני עשיתי..

היתרונות של ipad pro על ipad air 2019:

  • Usb-c כבל הטענה מעולה ,שמאפשר לחבר דרייבים, docking station ועוד!!! בעוד שבאייפד אייר - יש כבל lightning של אפל שהיה לי נ-ו-ר-א קשה למצוא לו אדפטרים טובים ובסוף נאלצתי לקנות את המקורי (והמאוד יקר) של אפל. 
  • מסך משמעותית גדול יותר - 12.9 מול 10.5 
  • Refresh rate מהיר יותר - מסך טוב יותר,מהיר יותר . כתיבה על מסך כזה ממש מרגישה כאילו רושמים במחברת ללא ״עיכובים״. 
  • העט נטען אלחוטית - מתמגנט לאייפד.  בעוד שבאייר הוא מפסיק לעבוד ואז ההטענה שלו היא מצחיקה וגם כשזה קורה לי במשרד, מסוכנת לחייו של העט... 
  • המבנה והעיצוב של העט טובים יותר, עם פונקציונאליות בתוך העט(לחיצה כפולה מעבירה ל-מחק) 

שימושים עיקריים 

כדי לנצל באמת את הטאבלט אין מנוס מרכישת אביזרים משלימים שמשנים לחלוטין את החוויה
  • מקלדת אלחוטית - ורצוי קייס עם מקלדת מובנה כ- 100 שקלים באיביי/עליאקספרס/אמאזון 
  • מגן מסך מאט ולא מבריק - משפיע משמעותית על חווית הכתיבה - כ20 שקלים איביי/עליאקספרס/אמאזון 
  • Hub לחיבור מספר התקני usb כמו קורא כרטיסים, הארד דיסק ועוד - כ200 שקלים כולל האדפטר של אפל שנמכר בנפרד. 
  • העט של אפל - תלוי איזה מבין 2 הטאבלטים רוכשים, כמה מאות שקלים. 
אז למה משמש הטאבלט?  
  • כמובן - צריכת מדיה, המסך מאוד נוח ונראה מעולה,יותר ממסך הלפטופ שלי . 
  • מיילים - עבודה מלאה, מענה,ניהול,צירוף קבצים,מסמכים 
  • כתיבת מסמכים 
  • קריאת מאמרים וכתיבת הערות 
  • ניהול קבצים - אפל השיקו ב ipad os13 מערכת ניהול קבצים נהדרת, שמאפשרת לחבר hdd לטאבלט ולגבות קבצים בין מכשירים והתקני זכרון. 
  • לימודים - מחליף לחלוטין את המחברות המסורתיות של פעם. 
  • עריכת תמונות מקצועית 
  • עריכת סרטונים חובבניים- הכנת מצגות וכ׳
  • יומן - אמיתי, לא אלקטרוני של גוגל וכדומה. 
  • ציור ועיצוב
אז מה שגרם לי להחליט להשקיע באייפד על פני מתחריו - אפליקציית ה good notes. זה היה ה selling point שלי  , דעתי בזמנו הייתה, שמחיר משחק תפקיד הרבה יותר ממסך טוב או עט.  אבל good notes זמינה רק לאפל. הטאבלטים של מייקרוסופט בכלל לא היו אופציה מבחינתי,בגלל המחיר. אז התחרות הייתה בעיקר בין האייפד, לtab s6 של סמסונג, שכמעט ורכשתי (ולשמחתי לא היה במלאי). 

Little did i know... 
שביום שאחרי הורדת gn, גיליתי עולם של אפליקציות בתשלום - נהדרות ומקצועיות ,שלא רואות ממטר את האפליקציות הזמינות לאנדרויד.
אפילקציות שמאפשרות לי לעצב דברים בדיוק כפי שאפשר לעשות בפוטושופ, 
לערוך תמונות ברמת frequency separation, 
מעודכנת לעריכה של קבצי raw ממצלמות הכי חדישות. 
וכמובן, פיצ׳רים שקיימים ב2 הטאבלטים כמו, התקנת פונטים. 

בקיצור - כמעט כל הפונקציונאליות שהייתה לי במחשב, למעט תמיכה בעכבר , שזה לא עובד טוב בכלל, וזה די מבאס את החוויה, כי הטאבלט משמש לי ממש כמחשב שני. או עיקרי... 

אפל מאפשרים להשתמש בsafari , שהוא דפדפן האינטרנט של מערכת ההפעלה, במוד ״דסקטופ״ - כלומר, ברזולציה של מחשב רגיל. מה שגרם לי מהר מאוד למחוק אפליקציות שהתקנתי כמו google docs ולעבוד עם גרסת ה web שלהם. 
ובכך לקבל פונקציונאליות זהה לחלוטין לזו שאני משתמשת בלפטופ שלי (אז למה לפתוח את הלפטופ??? בשביל העכבר..? יש עט במקום...) 


יחד עם זאת, ישנן מספר אפליקציות מעולות שלא הייתי מוותרת עליהן. כולן בתשלום:
  • Affinity photo- תוכנה מקצועית לעריכת תמונות,  עם אתר שמדגים כמעט את כל השימושים האפשריים ומכסה לכם בכ-חצי שעה את הידע על כל מה שיש לתוכנה להציע. כ- 70 ש״ח. בתשלום חד פעמי
  • Good notes - מאפשר להחליף את המחברת הסדנרטית שלכם, לייצר תקיות, תתי מחברות ,להוריד מהאינטרנט תבנית pdf ליומן ולייבא אותה למחברת ולהשתמש במחברת הזו בתור יומן, לייבא בקלות רבה תמונות מהאינטרנט לתוך הדף בו אתם כותבים, להוסיף pdfים, לשנות מיקומים של עמודים אחרי שיצרתם אותם בתוך מחברת, לייצא מחברת לpdf ולפורמטים נוספים. בקיצור, השמיים הם הגבול. תוכנה מושלמת. כ- 35 ש״ח בתשלום חד פעמי. 
  • Procreate - תוכנה לאמנים וציירים, אני משתמשת בה כדי ללמוד לצייר , ובנוסף לעצב דברים שמשמשים אותי במקומות אחרים.  וכשהאחיינים שלי מגיעים , הם חוגגים על התוכנה-מציירים וצובעים, ונהנים מאוד.  כ- 35 ש״ח בתשלום חד פעמי.
שלושת התוכנות האלו לדעתי ,ממש שוות את הכסף. מעצימים את החוויה ומאפשרים לכם לצייר דברים ברמה מאוד גבוהה. 

אני ויתרתי על הword של מייקרוסופט כי זה שירות בתשלום מנוי חודשי ו,אני נגד זה עקרונית. 
חשוב לדעתי שלא נרגיל את החברות הגדולות לעבוד בפורמט תשלומים חודשיים. כי זה לא ריאלי ואפילו חוצפה... מה גם שבטווח ארוך מגיעים לסכומים הזויים. מה גם שגוגל מציעים לנו מוצר דומה מאוד בסכום קטן יותר (וכן, אם אתם צריכים לשלוח קובץ ב.doc) גוגל מאפשרים לשמור בסוג כזה של קובץ. 
יחד עם זאת, למי שעובד הרבה עם מסמכים ,לא הייתי לוקחת את הסיכון. 
הורדתי את האופיס לתקופה נסיונית ולא התרשמתי בכלל שזה שימושי כמו שזה במחשב. חייבת לציין שבמחשב, חווית השימוש והעוצמה של האופיס הרבה יותר טובה. 

לסיכום, 
בהינתן שבגרסאות הבאות אפל יוציאו תמיכה טובה יותר לעכבר , ולא דרך תפריט הנגישות, ואפשרות לחבר את הטאבלט למסך גדול, לשימושים מאלו שרשמתי כאן, אני לא רואה סיבה לרכוש לפטופ. 
יחד עם זאת, אם השימוש העיקרי הוא שימוש מקצועי - עריכה למס׳ רב של תמונות בו זמנית (batch edit), עריכת וידאו, או פיתוח תוכנה , נכון להיום, הטאבלט לא יכול להחליף את ה pc. 





עוד קצת טיפים

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה